sobota 30. března 2019

Předsevzetí po čtvrt roce

Už skoro končí první čtvrtletí tohohle roku, tak je čas na další rekapitulaci... :) Jak to tedy vypadá s mými předsevzetími pro letošek?

Ekopředsevzetí
 
Neprat prádlo víc než jednou
No. Jednou jsem musela dát prádlo přeprat. Jednou za celý čtvrtrok. Prostě jsem na něj zapomněla a ráno jsem si nadávala jak špaček. Ale jen jednou! 

Nezapomínat tašky a sáčky na nákup
Díky mamce jsem rozmnožila počet sáčků, takže je už mám v podstatě neustále v batohu i v autě. Díky tomu už zdaleka nezapomínám tak často, za poslední měsíc jsem jen jednou musela použít igelitový sáček na rohlíky.

Víc nakupovat do vlastních krabiček
Snažím se, snažím, ale krabičky zapomínám tedy podstatně častěji. Plus se mi tu doma prostě ztrácí. Máme spoustu k sobě nesednoucích krabiček a víček. :)) 
 
Jíst maso maximálně 2x týdně
Tohle se moc nedaří. Jak jsem zmiňovala, děti jsou masožrouti a ač jsem bezmasých jídel zkusila celkem hodně, tak se s nimi u dětí moc nechytám. Teď přes jaro a léto a podzim to snad bude lepší, bude víc čerstvé zeleniny, takže to bude jednodušší.
Bio-zdroj kuřecího nabídla kamarádka, tak čekám, až bude mít... :) 
 
Vánoční a narozeninové dárky do látek
Zatím jsem v tomhle směru nepokročila. Momentálně si dokonce ani nejsem jistá tím, kde ty látky jsou. Ach jo.
 
 Absolvovat košíkářský kurz
Zatím stále jen a pouze v plánu. Snad ve druhé polovině roku, až muž nebude v Kladrubech a tak dále. 
 
Pěstební předsevzetí
 
Topinambury
Vzhledem k tomu, že na místě, kde jsou topinambury, řádil přes zimy asi hryzec... No, jsem zvědavá, jestli nějaké vůbec vyrostou. Doufám, že ano, že aspoň malé kousky přežily. Zatím ale nic neklíčí. :( 
 
Česnek
Venku je 29 česneků. A teď jen doufat, že fakt budou. Že je nic nenapadne, nesežere, neshnije a tak. 


Jablka
Tohle nechávám na podzim, jaro začalo letos tak zhurta, že si sice troufnu na sázení keřů, ale na stromy ne. Zatím neustále vybírám, co vlastně vybrat. :) 
 
Rajčata
Zatím mám zaseto 21 semínek, další jsou v plánu. Tady tak nějak nemá smysl sít moc brzo, stejně dřív jak po zmrzlých nemůžou rajčata přijít ven. Ale už bych na tom zbytku měla máknout, to je fakt. Z těch 21 semínek je zatím venku jedno rajče, ale sela jsem je až 22.3., takže ještě mají čas. 
 
Víc "zimní" zeleniny
Zaseta zatím raná mrkev - a taky mangold. Řepa až v dubnu a později, každopádně plánuju setí těchto plodin až v pozdních měsících, aby byly na zimu. Jsem na to fakt zvědavá. 
 
Osadit val s novým plotem
Keře z Původních keřů zasazeny. A podsazeny meduňkou a měsíčkem. A pokud to dobře dopadne a nařízkovaná levandule se mi chytí, tak tam přijde i levandule. :) 
 
Budovatelská předsevzetí 
 
Police do dílny 
Změřeno, ale tam to zatím skončilo... 
 
Nové záhony
Zatím máme sedm nových záhonů, doufám ale, že jich ještě zvládneme víc. Přece jen ta předpěstovaná rajčata musí mít kam přijít, že jo? :)


Nový žebřík
Zatím bez pokroku, začne to beztak hořet až před sklizní. :) 
 
Zlikvidovat bordel na zahradě
Tady můžu prohlásit, že se jakž takž daří. Povedlo se mi dvakrát pálit různý bordel (vytahaná a polámaná prkna, různé kusy dřeva, co holky natahaly kdo ví odkud, ale taky ořezané bylinky a tak), holky i něco uklidily, vysbírala jsem bordel ze skalky (už je tam zase další, ale už ho není tolik)... Každopádně tohle je běh na dlouhou trať. 
 
Uskladnění kořenové zeleniny
Zatím bez pokroku... 
 
Předzahrádka
No a k budovatelským předsevzetím přibylo jedno takové... Pěkné. Začala jsem totiž zvelebovat předzahrádku, kde byl dosud jen šeřík a (nesekaná) tráva. Takže tam přibyl nový záhon - a na něj přišla levandule. A taky ananasová máta. A za něj dva bílé keříkové rybízy. A po straně zimolezy od známé (ty už jsou tam od podzimu). Tak jsem zvědavá, jak se tomu bude dařit, přece jen je předzahrádka dost ve stínu domu. 

Celkově jsem s průběhem spokojená, protože se mi daří spoustu předsevzetí plnit - některá úplně, některá jen napůl, ale celkově to jde. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat