čtvrtek 21. března 2019

Březen, za kamna vlezem?

Je ten letošní březen takový pestrý, co se počasí týká. Až bych řekla, že je aprílový - jen se bojím toho, co tedy bude v dubnu... Chvíli teplo, chvíli zima, chvíli slunce, chvíli sníh. Každopádně jsem vděčná za dešťové srážky, protože nádrž na dešťovou vodu už máme plnou (a já zvažuju pořízení další).

Sněhu už jsme se (snad až do zimy) zbavili a já se chodím skoro denně kochat na záhon, kam jsem v prosinci zasadila česnek. Když jsem počítala vylezlé česneky naposledy, bylo jich tam šestadvacet. Pevně doufám, že z nich bude úroda (a že je nic nesežere). 

Česnek už je venku a má se k světu. :)

Na řadu už také přišlo první setí a sázení. Čekala jsem dlouho, vydržela jsem do poloviny března - ale pak už mě sluníčko definitivně vytáhlo ven a prostě jsem "musela". Jako první přišel do země 17. března hrách - nejranější a cukrový, které jsem objednávala z Gengelu (viz příspěvek o tom, kde sháním semínka).


18. března putovaly k česneku jahody, které přivezla neteř Markéta. A taky jsem osela první z nových záhonů - přišla na něj kombinace mrkev a ředkvičky. No a 20. března, na první jarní den (aspoň astronomicky :)), jsem založila svůj první kombinovaný záhon podle knížky Kombinování rostlin: smíšené kultury v praxi. O téhle knížce rozhodně v budoucnu napíšu...

A proto je potřeba si pamatovat, co kam přišlo, tak jsem to zakreslila do svého nového "zahradního" sešitu, který jsem si pořídila začátkem roku.  Usoudila jsem, že je to nezbytnost - v mém naprosto chaotickém způsobu života je potřeba mít aspoň nějaké informace zapsané. Ale upřímně, jsem opravdu zvědavá, jak dlouho mi to zapisování vydrží.

Zakreslení březnové podoby záhonů za stodolou. Ještě nejsou všechny...

No a navíc jsem konečně začala zvelebovat předzahrádku. Možná jsem už zmiňovala, že si asi dva roky lidi ve vsi mysleli, že tu nikdo nebydlí, protože jsme nesekali předzahrádku. Pak už si zvykli - a já se k ní tak nějak nedostala. Ale už mě to štvalo, tak jsem se pustila do práce. Na podzim jsem zasadila šest zimolezů po obvodu směrem k horním sousedům. A teď v březnu jsem vyrobila nový záhon 5x0,5 metru na levanduli a případně i další bylinky. Dneska jsem ho osadila - a přihodila jsem ještě dva keříkové bílé rybízy.

Předzahrádka - levandule, ananasová máta, violka pro okrasu a taky dva bílé rybízy.

Čeká mě letos ještě spousta další práce, ale myslím, že jsem to odstartovala dobře. :) Těším se na první pracovní víkend, který je na konci března, tak snad se dočkám i nějakých dalších pracantů. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat