pátek 8. března 2019

Nové keře

Poslední dobou mám pocit, že měsíce neutíkají, ale přímo letí. Vžum vžum - a další měsíc je v tahu. A tak nějak mám taky pocit, že vlastně vůbec nestíhám. Jaro letos začalo už v polovině února, i když mám pocit, že nás zima ještě vypeče, tak už i já mám tendence hrabat se v zemi. A protože mám už od ledna objednané keře, tak mě to snad brzy čeká. :)

Objednávala jsem opět keře z e-shopu Původní keře - oblíbila jsem si ho dva roky zpátky, když jsem objednávala první várku rostlin, a už jsem u nich zůstala. Nakupuju i v místním zahradnictví, ale tam nemají "speciality" (především "staré" jedlé keře jako dřín), takže když už dělám objednávku u Původních keřů, beru většinou i další věci. 

Letos mě čeká osázení valu u nového plotu (viz únorové shrnutí předsevzetí), takže keřů bude hodně. Plot běží 35 metrů skoro přesně severojižním směrem, takže dopoledne tam moc nesvítí, ale zhruba od deseti do večera tam svítí pořád. Je to betonová zeď, tak jsem zvědavá, jestli bude aspoň trochu akumulovat teplo... 


V objednávce z Původních keřů mám letos dvanáct nových keřů, dalších deset koupím v Malochyni v zahradnictví. Objednávala jsem dříny (3ks), myrobalán (3 ks), josta (2 ks) a zimolez kamčatský Altaj (4 ks). Tady u nás dokoupím rybízy a angrešty, těch tu může být v podstatě nepočítaně. ;)

Jak je vidět na fotce výše, prostoru pro keře mám opravdu spoustu (tohle je asi polovina celkové délky plotu, u druhé poloviny už rostou starší maliny, rybízy, šípek, angrešty a tak dále). Úplně do zadní části přijdou nějaké keře pro ptáky - tam v podstatě nechodíme, protože se tam nedalo přes kopřivy dostat, věřím ale, že to keře díky přerytí při stavbě zdi zvládnou a svůj prostor si ubrání. 

Teď už "jen" vymyslet, jak tam jednotlivé keře rozesadit, který přijde kam... :) Tak uvidíme, co z toho nakonec vzejde a jaké bude rozložení.

Žádné komentáře:

Okomentovat