pátek 1. února 2019

Předsevzetí po měsíci

Měsíc z nového roku je pryč, a tak je čas se podívat na předsevzetí. :) Jak to s nimi vypadá? Daří se mi je naplňovat? Nebo jsem už nad některými mávla rukou? Rozepíšu ta, u kterých se "něco" stalo nebo děje, některá předsevzetí holt čekají na jaro a léto (hlavně ta pěstitelská).

Ekopředsevzetí

Neprat prádlo víc než jednou
Plním na 100 procent a mám z toho radost. Od 30.12.2018 jsem žádnou pračku neprala podruhé, ani nemáchala, daří se mi věšet prádlo včas.

Nezapomínat tašky a sáčky na nákup
Zapomínám méně, ale stále zapomínám. Dostala jsem několik nových sáčků na ovoce a zeleninu od mamky, pečivo poslední dobou kupuju spíš výjimečně, bohužel zrovna včera se mi stalo, že jsem sebou na neplánované zastávce v obchodě sáčky prostě neměla...

 
Víc nakupovat do vlastních krabiček
No. V Albertu na mě vyrukovali s tím, že z hygienických důvodů je pro ně o pokutu, když mi dají šunku do vlastní krabičky. Sice jsem to ukecala, ale tak nějak mi z toho vyplynul další úkol: zjistit, co je na tom pravdy a kde je vlastně problém - hygiena zveřejnila v srpnu 2018 stanovisko, že to zákonu neodporuje, takže pokud to něco zakazuje, jsou to vnitřní předpisy Albertu. Tak uvidíme...

Jíst maso maximálně 2x týdně
No. Je to hodně velký oříšek. Hledám recepty, které dětem předhodit, aby je jedly - a zároveň neobsahovaly maso. Občas se zadaří (tikka masala slavila úspěch ve vege i nevege podobě), občas nikoli...

Ale kamarádka psala, že bude mít vlastní kuřata, takže bude odkud brát. :)

Pěstební předsevzetí

Nové předsevzetí: osadit val s novým plotem
Vyrostl nám v prosinci nový plot, soused zařídil stavbu, my se podíleli jen finančně. Protože byla potřeba úprava terénu (ne, nezaniklo tím nic, co už by na místě rostlo, nepočítáme-li spoustu kopřiv a náletové neplodící maliny), vznikla spousta prostoru pro zasazení nových keřů a bylinek. Už mám objednáno dvanáct keřů (3x dřín, 3x myrobalán, 4x zimolez, 2x josta), další ještě koupím na jaře tady v zahradnictví. :)

Budovatelská předsevzetí

Police do dílny 
Mám změřeno. Nemám zatím ale rozmyšleno, jak udělat systém zavěšení polic. Kolejnice? Pevně přivrtané police? Zeď je kamenná, to znamená, že přivrtání kolejnic bude jedno velké dobrodružství. No. Nechám se překvapit, co do jara vymyslím.

Nové záhony
Do napadnutí sněhu jsem zvládla udělat dva malé záhony (190x140 cm a 120x75 cm) a jeden, který je základem pro větší políčko. Na tom políčku budou letos brambory, na nových záhonech rajčata a tak dále. Jsem na to hodně zvědavá...

Zlikvidovat bordel na zahradě
Zahradu zapadl milosrdný sníh, takže bordel není vidět. Až opadne, bude to o to zajímavější...

Žádné komentáře:

Okomentovat